Anunt privind selectia membrilor consiliului de administratie
de la RECONS SA Arad
In conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 109/2011, privind guvernanta corporativa a
intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale H.G.R. nr. 722/2016
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G. nr.
109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice,
Municipiul Arad, in calitate de autoritate publica tutelara, lanseaza procesul de selectie
pentru 7 (sapte) pozitii de membru in Consiliul de Administratie la RECONS SA, cu sediul în
Arad, Calea Iuliu Maniu FN.
Persoanele interesate vor depune, pana la data de 6 septembrie 2021 ora 15.30, un
dosar de candidatură, care trebuie sa conțină următoarele documente :
1. Curriculum Vitae format european
2. Copia actului de identitate
3. Copie dupa diploma de studii ( copiile documentelor care atestă nivelul studiilor si
ale altor documente care atesta efectuarea unor specializari, copiile documentelor care
atesta indeplinirea conditiilor specifice )
4. Certificat de cazier fiscal, valabil la data depunerii dosarului
5. Certificat de cazier judiciar, valabil la data depunerii dosarului
6. Copia carnetului de munca, certificată pentru conformitate cu originalul, si/sau, dupa
caz, o adeverinta care sa ateste vechimea in munca, in meserie si/sau in specialitatea
studiilor
7. Declaratie pe proprie raspundere cu privire la statutul de “independent”, in sensul
art. 138^2 din Legea nr. 31/1990 republicata, privind societatile comerciale, cu modificarile
si completarile ulterioare ( anexa 1 )
8. Declaratie privind atragerea raspunderii in cazul insolventei/falimentului
societatilor/regiilor administrate/conduse ( anexa 2 )
9. Declaratie privind apartenenta la alte consilii de administratie ( anexa 3 )
10. Declaratie de consimtamant prin care candidatul este de acord cu utilizarea datelor
sale in scopul procesului de recrutare si selectie ( anexa 4 )
11. Declarație privind neîncadrarea in situatia de conflict de interese ( anexa 5 )
12. Declaratie privind statutul de funcționar public/ angajat în cadrul autorității
publice tutelare sau al altor instituții publice ( anexa 6 )
13. Declaratie privind apartenenta politica ( anexa 7 )
14. Declarație privind procedura penală (anexa 8)
* Toate actele solicitate in copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul, de catre candidat.
Documentele se vor depune in plic inchis cu mentiunea „Aplicatie pentru pozitia de
membru in Consiliul de Administratie al RECONS SA”, personal sau prin curier la adresa:
Primaria Municipiului Arad, Bulevardul Revolutiei, nr. 75, Serviciul Relații cu publicul –
Palatul Cenad, camera 5.
Mandatul administratorilor care si-au indeplinit in mod corespunzator atributiile poate fi
reinnoit, in urma unui proces de evaluare. In acest scop administratorii in functie pot formula
o cerere pentru reinnoirea mandatului, insotita obligatoriu de un raport de activitate pentru
perioada mandatului efectuat si de urmatoarele documente:
1. Curriculum Vitae format european
2. Copia actului de identitate
3. Certificatul de cazier fiscal, valabil la data depunerii dosarului
4. Certificatul de cazier judiciar, valabil la data depunerii dosarului
5. Declaratie pe proprie raspundere cu privire la statutul de “independent”, in
sensul art. 138^2 din Legea nr. 31/1990 republicata, privind societatile comerciale,
cu modificarile si completarile ulterioare ( anexa 1 )
6. Declaratie privind atragerea raspunderii in cazul insolventei/falimentului
societatilor/regiilor administrate/conduse ( anexa 2 )
7. Declaratie privind apartenenta la alte consilii de administratie ( anexa 3 )
8. Declaratie de consimtamant prin care candidatul este de acord cu utilizarea
datelor sale in scopul procesului de recrutare si selectie ( anexa 4 )
9. Declarație privind neîncadrarea in situatia de conflict de interese ( anexa 5 )
10. Declaratie privind statutul de funcționar public/ angajat în cadrul autorității
publice tutelare sau al altor instituții publice ( anexa 6 )
11. Declaratie privind apartenenta politica ( anexa 7 )
12. Declarație privind procedura penală (anexa 8)
* Toate actele solicitate in copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul, de catre
candidat.
Raportul de activitate trebuie sa cuprinda, sintetic, cel putin urmatoarele elemente:
realizarile relevante ale intreprinderii publice, pe perioada mandatului detinut, obtinute ca
urmare a deciziilor luate, precum si modul de indeplinire a obiectivelor si criteriilor de
performanta, contributia la realizarea obiectivelor intreprinderii publice prin participarea in
comisii, comitete constituite la nivelul consiliului de administratie.
Cererea pentru reinnoirea mandatului, însoțită de raport și de documentele de mai sus se
vor depune in plic inchis cu mentiunea „Reînnoire mandat de membru in Consiliul de
Administratie al RECONS SA”, personal sau prin curier la adresa: Primaria Municipiului
Arad, Bulevardul Revolutiei, nr. 75, Serviciul Relații cu publicul – Palatul Cenad, camera 5,
pana la data de 6 septembrie 2021 ora 15.30
Candidaturile și cererile de reînnoire a mandatului depuse dupa data de 6 septembrie 2021,
ora 15.30 nu vor fi luate in considerare
Declarațiile sunt disponibile pe pagina web a Primariei Municipiului Arad
www.primariaarad.ro , secțiunea Recrutare administratori întreprinderi publice si a SC
RECONS SA Arad www.reconsarad.ro
Conditii impuse pentru candidatii la functiile de administratori:
1. studii superioare absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta
2. vechime in specialitatea studiilor absolvite, de minim 3 ani
3. cunoasterea limbii romane, scris si vorbit
4. capacitate deplina de exercitiu
5. experienta in activitatea de administrare/management la societati comerciale
private/publice sau institutii publice
6. cetatenie romana sau a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor
apartinând spatiului Economic European, si domiciliul in Romania
7. împotriva candidatului nu a fost initiata si nici nu se afla in desfasurare o procedura de
natura penala si nu are înscrieri în cazierul judiciar
8. nu are înscrieri în cazierul fiscal
9. candidatul nu a fost destituit dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul
individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 5 ani
10. nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 6 din O.U.G. nr. 109/2011 privind
guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice și nu a suferit o condamnare pentru o
infracţiune legată de conduita profesională
Reguli generale cu privire la procesul de selectie:
1. Membri consiliului de administratie nu pot face parte concomitent din mai mult de 3
(trei) consilii de administratie/consilii de supraveghere in societati sau intreprinderi publice de
pe teritoriul României.
2. Cel putin 2 (doi) dintre membri consiliului de administratie trebuie sa aiba studii
superioare economice sau juridice si experienta in domeniul economic, juridic, contabilitate,
audit sau financiar de cel putin 5 ani .
3. Nu poate fi mai mult de 1 (un) membru din randul functionarilor publici sau al altor
categorii de personal din cadrul autoritatii publice tutelare ori din cadrul altor autoritati sau
institutii publice.
4. Majoritatea membrilor consiliului de administratie va fi formata din administratori
neexecutivi si independenti in sensul art. 138^2 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare .
5. Se vor evita situatiile de conflict de interese sau incompatibilitati prevazute de OUG
nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si
completarile ulterioare si Legea nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare.
6. Candidatii selectati pentru a fi inscrisi pe lista scurta vor fi ulterior invitati sa
elaboreze o declaratie de intentie. La redactarea declaratiei de intenție se va avea în vedere
Scrisoarea de asteptari aprobata prin HCLM nr. 316/2021 si publicata pe pagina web
Primariei Municipiului Arad www.primariaarad.ro si a întreprinderii publice,
www.reconsarad.ro.
Evaluarea și selectia candidatilor:
Criteriile de evaluare/selectie sunt prevazute in profilul consiliului de administratie,
aprobat prin Hotărârea nr. 446/2016 a Consiliului Local al Municipiului Arad, publicata pe
site-ul Primariei Municipiului Arad www.primariaarad.ro si site-ul societatii RECONS SA
www.reconsarad.ro
Dosarele de candidatura sunt evaluate in raport cu minimul de criterii stabilite pentru
selectie, iar cele ce nu intrunesc condițiile impuse și minimul de criterii ale profilului de
candidat sunt respinse din lista lunga a candidatilor pentru pozitiile de membri in consiliile de
administratie.
Candidatii ramasi in lista lunga dupa efectuarea verificarilor sunt supusi unei analize
comparative, prin raportare la profilul consiliului. Comisia de selectie isi rezerva dreptul de a
solicita candidatilor documente suplimentare fata de cele depuse in dosar.
Candidaţilor aflaţi în lista scurtă li se comunică faptul ca pentru continuarea
procedurii trebuie să depună în scris, la autoritatea publică tutelară, o declaraţia de intenţie, in
termenul stabilit de catre comisia de selectie, respectiv 15 zile de la data finalizării listei
scurte.
Comisia de selectie analizeaza declaratia de intentie si integreaza rezultatele analizei
in matricea profilului de candidat.
Selecţia finală a candidaţilor aflaţi în lista scurtă se face pe baza de interviu, organizat
de către comisia de selecţie, în baza planului de interviu. În vederea organizării interviului se
au în vedere următoarele: dosarul de candidatură, matricea profilului de candidat, declaraţia
de intenţie a candidatului.
După finalizarea interviurilor, comisia de selecţie întocmeşte raportul pentru numirile
finale, care include clasificarea candidaţilor cu motivarea acesteia.
Raportul privind numirile finale va contine candidatii selectati si administratorii in
functie care au solicitat reinnoirea mandatului si au fost reconfirmati de catre comisia de
evaluare.
Comisia de selecție